Na heerlijk te hebben uitgeslapen mag ik een plezierjacht met kapotte motor naar Engeland brengen. Als ik aankom staat de jacht al op een flinke dieplader en kan ik gelijk vertrekken.
Met een extra brede lading is het oppassen bij de tolpoorten.
Als ik wil gaan tanken zie ik dat er nog 2 collega's voor me zijn. Ik besluit hier alleen even te stoppen om een broodje te kopen en te tanken bij een volgend tankstation in Zwitserland.
Na een voorspoedige rit door Italië bereik ik al snel de Zwitserse grens.
Bij deze tunnel is een tunnelbuis afgesloten vanwege renovatie. We worden door de andere tunnelbuis geleid.
Het wordt deze avond snel donker en als ik bij het volgende tankstation weg rij is het al helemaal donker.
Laat in de avond bereik ik de Franse grens.
Het is deze nacht erg rustig op de Franse snelwegen.
Ik besluit om bij dit tankstation in de buurt van Straatsburg een paar uurtjes te gaan slapen. Dan kan ik nog voor de spits mijn weg vervolgen richting Nederland.
Het is nog niet helemaal licht als ik voor de laatste keer mijn portemonnee mag trekken om de Franse schatkist te spekken.
Gelukkig zijn sommige viaducten in Frankrijk hoog genoeg voor deze lading.
Als ik de Belgische grens ben overgestoken begint het ochtend zonnetje echt door te breken. Nog eventjes en ik ben terug in Nederland.
Yeaaaah, terug in Nederland!! Al is het maar voor eventjes.
Ik maak een korte omweg om mijn collega's in Rotterdam te begroeten.
Bij Europoort neem ik de veerboot richting Engeland.
In Engeland zijn sommige viaducten maar net hoog genoeg.
Heel fijn, die oude bruggetjes in Engeland, vooral met zo'n lading als ik aan het vervoeren ben.
Ik heb het nog een keer gecontroleerd, maar deze houtverwerker is echt het afleveradres van deze plezierjacht.